Ostrava

Ostrava hlavní nádraží

Ve dnes 14. až 16. června 2016 se konal další ročník Mezinárodního veletrhu drážní a železniční techniky a navazujících služeb Czech Raildays v Ostravě.

Fotoreportáž dole pod článkem.

Na veletrhu Czech Raildays bylo mnoho zajímavého. Třeba slavnostní představení znovu-zrozeného motorového vozu Stříbrný Šíp. Článek, popis a fotoreportáž Stříbrný šíp najdete zde.

Další letošní novinkou je Vícesystémová lokomotiva Vectron pro ČD Cargo.
Lokomotivy Vectron od Siemensu navazují na předchozí generaci lokomotiv Eurosprinter. Elektrické lokomotivy Vectron jsou ve své standardní úpravě dodávané jako čtyř-systémové, tedy dokáží jezdit pod čtyřmi různými napájecími systémy (jen u nás, v České a Slovenské republice, máme dva napájecí systémy).

Vectroj je standardně kompatibilní s dvanácti různými národními vlakovými zabezpečovači, což dovoluje jezdit lokomotivám Vectron v patnácti evropských zemích, včetně České republiky. Pokud se zákazník rozhodně provozovat elektrickou lokomotivu Vectron v jiném státě, lze novou lokomotiv nebo dokonce již postavenou a provozovanou, modulárně rozšířit nebo změnit.
Lokomotivy jsou provozuschopné na celém území ČR bez omezení. A přestože tyto stroje mohou jezdit až 200 km/hodin, pro ČD Cardo, které je bude používat jen pro nákladní dopravu je rychlost omezena na 160 km/hodinu. Jiní zákazníci tento stroj používají i na osobní rychlíky.

Čeho jsem si při prohlídce vnitřku lokomotivy všiml i já, byl vlastní protipožární systém lokomotivy.
Podobně jako složité stroje, i Vectron má dálkový přenos diagnostických dat.
Délka lokomotivy je 18,980 metrů, šířka 3 metry, výška 3,860 metrů a hmotnost 90 tun.
Výkon 6,4 MW a tažná síla 300 kN dovoluje táhnout těžké nákladní vlaky i na trasách a v časech, kdy je hustá osobní doprava a je nutná vysoká rychlost a zrychlení, aby na našich přetížených tratích nebrzdily provoz osobním vlakům.
Pokud si chcete prohlédnout lokomotivu Vectron, doporučuji stránky BlueTrains, kde je 360st virtuální prohlídka.
Jen pro srovnání, legendární ukrajinské motorové lokomotivy pro ty nejtěžší výkony – Sergeje – měly tyto parametry:  hmotnost 116 tun, trvalý výkon 1,47 MW, maximální tažná síla 260 kN. Maximální rychlost 100 km/hodinu.

ČD Cargo je dceřinou společností ČD a věnuje se jen nákladní dopravě. provozuje na 900 lokomotivy a to jak motorových, tak elektrických. Aby mohla táhnout nákladní vlaky i do zahraničí, kde jsou různé napájecí systémy, potřebovala elektrickou lokomotivu, kterou by mohly táhnout náklad i do zahraničí.


Co by Vás mohlo také zajímat

Vysokorychlostní železnice v okolí Brna

Ryclik-u-Hodonina

Ilustrační obrázek: trať u Hodnonína

K čemu jsou nám vlastně vysokorychlostní železnice (VRT) a má vůbec smysl je u nás v Česku budovat?
A víte, co se chystá v Letovicích, v Bílovicích nebo ve Vyškově? Vysokorychlostní železnice a její přínosy pro Českou republiku a Reálné možnosti dopravy v Jihomoravském kraji (JMK) jsou názvy dvou konferencí, které proběhly během nového veletrhu Eurotrans na brněnském výstavišti od úterý 8. do čtvrtka 10. října 2013 .
Pár postřehů z konference Eurotrans.

Blog pro chytré a přemýšlivé lidi nejen o Brně a Brňácích

Text a obrázky jsou vydány pod licencí CC BY-NC-ND (Licence Creative Commons) Uveďte autora - neužívejte komerčně - neměňte. Více o licenci CC BY-NC-ND zde. Bez svolení autora je další použití textů nebo fotek zakázáno. Můžete však citovat (dát odkaz) při zachování citačních pravidel.