V sobotu 24.září 2016 proběhl další Den železnice.
Tentokrát v Chebu.

Dvě Foto-galerie najdete pod článkem.

Den

Začíná cesta do Chebu na Den železnice

Z Prahy a dalších míst byly do Chebu vypraveny zvláštní / posilové vlaky a také tzv. Protokolární vlak s odjezdem z Prahy v 6:30. Ten byl samozřejmě povinně místenkový.

Přehlídka historických vozů byla v depu Českých dráh, kam kyvadlově jezdil z Chebského nádraží RegioShark. Do depa se bylo možné rovněž dostat autobusem. Lávka vedoucí nad kolejištěm byla ale zavřena. Kvůli bezpečnosti. Což je dobře. V minulém roce, když byl Den železnice 2015 v Hradci Královém, se vytvářel právě na lávce nad nádražím hustý pomalu postupující proud lidí. Největší nebezpečí bylo na schodech, kde se postupující mísili s fotografy čekajícími na nejlepší snímek.

A co bylo v Chebu k vidění?

Cheb

Den železnice v Chebu

Parní lokomotivy a historické motorové vozy se předváděly na točně s komentářem Václava Žmolíka. Diváci stály na schodovitém pódiu. Tedy řešení, které jsem poprvé viděl vloni v Hradci. Rok předtím, v Břeclavi, to bylo ještě bez vyvýšeného pódia. Na volném prostranství byly historické motorové lokomotivy.
Na ploše depa byly i historické poštovní vozy a to Československých státních dráh a druhý Německých železnic. pro mne asi to nejlepší k vidění. Pak historický vůz pro prezidenty. Dále tu byl v obležení návštěvníků Stříbrný šíp – rekonstruovaný motorový vůz. Více se o něm dočtete v příspěvku Stříbrný šíp.

Na Chebském nádraží byla přehlídka současných vozů. Ale slabší oproti minulým ročníkům. Byl zde jen RailJet, InterPanter a RegioShark. Z Chebského nádraží jezdili pro návštěvníky historické vlaky.

Jako novinka byl pro návštěvníky připraven závod drezín.

Více na webu Dne železnice 2016.

Zhodnocení

Letošní ročník Dne železnice 2016 v Chebu byl sice dobrý, ale zdál se mi oproti minulým létům trochu slabší. Zejména mi vadilo, že se nebylo možné dostat do depa/výtopny, prohlédnout si zázemí a nebylo si možno ani prohlédnout parní lokomotivy z bezprostřední blízkosti.
Ač na Chebském nádraží stály historické vozy Německých dráh, nebyly určeny k prohlídce. Trochu mne mrzí, že organizátoři nevyužili blízkosti sousedního Bavorska a mezi exponáty se neobjevily lokomotivy či vozy z Německého území.
Více mi pak v sekci Svět změny chyběla přehlídka / prohlídka nových či rekonstruovaných osobních vozů.

Letos byla organizace dopravy lepší než v minulých letech, a tak do protokolárního vlaku, kde byla povinná rezervace míst, nastoupilo opravdu jen pár lidí bez místenky.

Celkový počet návštěvníků byl odhadnut a 23 tisíc.
Vstup byl zdarma, jízdy byly placeny.

A kde bude Den železnice 2017 ?
Podle webových stránek Dne železnice to bude nějaké severomoravské město.
Takže Na shledanou v roce 2017

1.galerie

2.galerie


Mohlo by Vás také zajímat

Parní lokomotivy

Parni-lokomotiva-475-101

Parní lokomotiva 475 101, na přehlídce v Břeclavi v září 2014

Jak fungují parní lokomotivy?
Kde je vlastně ten parní válec, co pohání kola?
Jak se jmenují a k čemu slouží všechny ty další hejblátka, šoupátka a písty?
Malý obrazový průvodce světem parních lokomotiv, fotky, popisy. Odkazy na Vodní jeřáb a Remízu.
Pokud se chcete dozvědět více, pokračujte na příspěvek Parní lokomotivy.

Blog pro chytré a přemýšlivé lidi nejen o Brně a Brňácích

Text a obrázky jsou vydány pod licencí CC BY-NC-ND (Licence Creative Commons) Uveďte autora - neužívejte komerčně - neměňte. Více o licenci CC BY-NC-ND zde. Bez svolení autora je další použití textů nebo fotek zakázáno. Můžete však citovat (dát odkaz) při zachování citačních pravidel.