Kočárek ve vlaku

Vozy řady B249, B250, B255 a B256

Vozy B 249, 240, 255 a 256 jsou konstrukčně podobné.

Vozy NEJSOU vhodné pro cestování s kočárkem

Místo pro kočárek: NE 

Nízkopodlažní: NE

Přebalovák: NE

Dveře: jednokřídlé zalamovací

Uspořádání: oddílové / kupé


Hledáte jiný vůz? Pokračujte na přehled všech vozů na železnici v naši vlasti.


Popis vozů řady B 249, B 250, B 255 a B 256

Dodatečné značení RIC znamená, že vozy byly určeny pro mezinárodní provoz a RIC značí splnění mezinárodních norem.

B249

Jedná se o staré vozy vyráběné od roku 1974 a v počtu 261 ks (!) stále provozovaných ČD v různém stupni modernizace. Kupé, s chodbičkou, okna otevíratelná. Vozy B 249 nejsou určeny pro přepravu kočárků ani kol Není tu na ně místo. Vnější dveře jen 65 cm (rozměr rámu 69 cm, mínus klika).
Vozy nejsou nízkopodlažní, nástup po schůdcích.
Záchod malý.

B249

Staré vozy řady B249

Vnitřní dveře na chodbičku už jen 53 cm a do kupé zasouvací dveře 57 cm.
V roce 2007 byl upraven interiér 16 vozů B249 a lavice byly přečalouněny látkovým potahem. Předtím koženka.

B249

Vozy řady B 249 nejsou určeny pro přepravu kočárků ani kol.

B250

Jsou to neklimatizované vozy vyráběné v letech 1965 – 1981.
Vozy B 250 nejsou určeny pro přepravu kočárků ani kol Není tu na ně místo. Vnější dveře jen 65 cm (rozměr rámu 69 cm, mínus klika).
Vozy nejsou nízkopodlažní, nástup po schůdcích.
Záchod malý.
Vnitřní dveře na chodbičku už jen 53 cm a do kupé zasouvací dveře 57 cm.
Vnější nástupní dveře jsou zalamovací, vnitřní přechodové jsou manuálně posuvné.
Vozy mají polospouštěcí okna.
Ve vozech se nachází deset oddílů s dvěma čtyřmístnými lavicemi.

V současnosti jsou v provozu zřejmě poslední dva vozy B 250.

B255

Rychlíkové vozy vyráběné v letech 1975 až 1978.
Vozy B 255 nejsou určeny pro přepravu kočárků ani kol Není tu na ně místo. Vnější dveře jen 65 cm (rozměr rámu 69 cm, mínus klika).
Vozy nejsou nízkopodlažní, nástup po schůdcích.
Záchod malý.
Vnitřní dveře na chodbičku už jen 53 cm a do kupé zasouvací dveře 57 cm.
Jsou to neklimatizované vozy
Vnější nástupní dveře jsou zalamovací, vnitřní přechodové jsou manuálně posuvné. Vozy mají polospouštěcí okna.

Ve vozech je devět oddílů po osmi místech k sezení, celkem tedy 72 míst. Sedačky jsou buď realizovány jako čtyřmístné lavice potažené červenou koženkou nebo jako samostatné sedačky.
V roce 2003 prošly malou modernizací.

Vozy B255 jezdí jen ve výjimečných případech, s jejich pravidelným nasazováním se do budoucna nepočítá.

B256

Vozy B 256 vyráběné v letech 1965 až 1985.
V provozu by mělo být ještě 71 vozů B256 (údaj z roku 2016)
Jsou to neklimatizované vozy.

Vozy B 256 nejsou určeny pro přepravu kočárků ani kol Není tu na ně místo. Vnější dveře jen 65 cm (rozměr rámu 69 cm, mínus klika).
Vozy nejsou nízkopodlažní, nástup po schůdcích.
Záchod malý.
Vnitřní dveře na chodbičku už jen 53 cm a do kupé zasouvací dveře 57 cm.

Mezi roky 2010 a 2011 bylo 49 vozů B256 zmodernizováno na Bd264. Úprava spočívala v odstranění jednoho krajního oddílu, přilehlé umývárny a WC a vybudování místa na přepravu jízdních kol.

 


Tabulka všech osobních vozů je v příspěvku Seznam osobních vozů na železnici v České republice.

Nevíte jak vyhledat, kterým vlakem / vozem pojedete? Pokračujte na stránku Jak cestovat s kočárkem vlakem.


Mohlo by Vás také zajímat

Jak cestovat s kočárkem vlakem

Logo-kocarekMohu cestovat s kočárkem vlakem?
Jak poznám, kterým vlakem pojedu?
Je vlak nízkopodlažní a s přebalovákem?
Jaká je šířka dveří vlaku?
Dostanu se s kočárkem vůbec do vlaku?
Kde je ve vlaku místo na kočárek?
Pokud cestujete s dítětem / kočárkem vlakem, pak sledujete příspěvek Jak cestovat s kočárkem vlakem.

 

 

Jakou potřebuji jízdenku pro Jižní Moravu?

Jizdenka

Jízdenka IDS-JMK

Jakou si mám koupit jízdenku pro cestování po Jižní Moravě?
Co jsou to ty dopravní zóny a jak se vyznat v jízdenkách. Zde jsou rady, jakou si mám koupit jízdenku pro pohodlné cestování po Jižní Moravě, aby mne to stálo co nejméně.
Jak kombinovat vlaky, busy a MHD? Kolik mám platit za kolo? A co když jsme skupina?
Více se dozvíte v článku Jakou si mám koupit jízdenku pro Jižní Moravu?

 

Veřejná doprava v Chorvatsku

Hotel-Medena-BUS-zastavka

Autobusová zastávka u hotelu Medena v Trogiru.

Nevažte se na organizované zájezdy, fakultativní výlety, chcete-li zažít Chorvatsko, nebojte se cestovat místními autobusy a po železnici. Pár postřehů z června 2015 jak se v dopravě vyznat a kde získat Jízdní řády.
Více na stránce o Veřejné dopravě v Chorvatsku.

Blog pro chytré a přemýšlivé lidi nejen o Brně a Brňácích

Text a obrázky jsou vydány pod licencí CC BY-NC-ND (Licence Creative Commons) Uveďte autora - neužívejte komerčně - neměňte. Více o licenci CC BY-NC-ND zde. Bez svolení autora je další použití textů nebo fotek zakázáno. Můžete však citovat (dát odkaz) při zachování citačních pravidel.