Nádr v centru aneb Zmatek pokračuje

 
Nadr

Stánek Nádr v centru

Na Dni bez aut, který se konal v Brně ve čtvrtek 22.září 2016, se nacházel jak stánek Občanské koalice Referendum 2016, tak naproti přes uzel MHD stánek „Nádr v centru“.
Opravdu čtete dobře, nikoliv Občanské koalice Nádraží v centru, ale „Nádr v centru“.
To mne zaujalo.

Zatímco stánek propagující Referendum2016 (a web Nádraží v centru) stál poblíž budovy brněnského nádraží, stánek Nádr v centru byl na opačné straně. Při bližším pohledu se také nejedná o stánek Občanské koalice Nádraží v Centru (OkNvC), ale o nové logo a nový web Nádr v centru.

Nadrazi

Stánek Nádraží v centru

Zatímco slečna u stánku Referendum2016 říkala, že navržené nádraží Pod Petrovem je jen jednou z možných variant (rekonstrukce?) nádraží v centru, a vyzývala k hlasování ANO, konkurence (?) „Nádr v Centru“ ve svém letáku Expres a na webu jasně říká, že ANO v referendu znamená ANO pro vítězný návrh soutěže Budoucnost centra Brna, kterou inicioval náměstek primátora Martin Ander (Strana Zelených).

Je tedy opět znát, že ani mezi jednotlivými skupinami „centristů“ nepanuje shoda, co otázky a odpovědi vlastně znamenají. A každý si přisvojuje svůj výklad. A to referendum ještě nebylo.

Co píše rozdávaný Express o nádraží Pod Petrovem?

Nadr

Koťata by volila Nádr v centru

„Hlavní vstup ve variantě Petrov je v místě 5. a 6.nástupiště mezi historickou budovou a Novými Sady“. a na jiném místě „Bude zachována vynikající návaznost MHD a na jih od nádraží vznikne atraktivní místo pro bydlení, práci, obchody i relaxaci v parcích.“
A o vysokorychlostní trati pod Brnem: „Varianta Petrov počítá s podzemními nástupišti pro rychlé vlaky a tunelem pod Petrovem“
Na 3.straně pan Koryčánek, historik architektury říká: „hodnota této části (myšleno ulice Nádražní) okružní třídy snižuje neuspořádaný, komplikovaný a neudržovaný prostor před nádražím, který dohání k zoufalství každého cestujícího“

Můj komentář

Je tedy zřejmé, že otázky v referendu jsou zmatečné, dovolující různý výklad i pro jednotlivé konkurenční skupiny „centristů“. Navíc z webu Nádr v Centru není zřejmé, zda-li se jedná i oficiální stanovisko brněnské Zelných nebo jen o web Jany Drápalové.

Na náměstí Svobody je propagace Nádru v centru.
Ale dnes odpoledne, kolem půl šesté, to moc libí nezaujalo.

Nadr

Nádr v centru

Nadr

Zájem brňáků o Nádr v centru není moc velký


Mohlo by Vás také zajímat

Brněnský Den bez aut 2016

Den

Brněnský den bez aut 2016

Ve čtvrtek 22. září byl zakázán vjezd na ulici Nádražní všem cyklistům, autům a autobusům. Byť jen na jeden jediný den. Auta a autobusy, se musely otočit a cyklisté sesednout z kola.
Cílem bylo ukázat, jak by mohl tento zašmodrchaný a nehezký uzel v budoucnu vypadat klidněji a zjistit, zda-li se ulice Nádražní obejde bez auta a auta bez ulice Nádražní. Podle výzkumu tudy denně projíždí na 11 tisíc aut (!), 80 % z nich jen projíždí bez zastavení. Ulice Nádražní není a nemůže být náhradou za Malý městský okruh.

Nádraží v Centru a tunely Brno – Žebětín

Sranice

Detail vedení železnice Stránice – řeka Svratka

Nové Nádraží v Centru / Pod Petrovem, vyžaduje tunely. Ty budou vedeny pod historickým centrem Brna, pod Kraví Horou, mostem překročí řeku Svratku a za Kohoutovicemi budou pokračovat povrchovým úsekem do Žebětína, kde se trať opět ponoří do tunelu. Popis tunelů, geologie, ochrana životního prostředí, dotčené území, plány a schémata … Pokračujte na příspěvek Nádraží v Centru a tunely Brno – Žebětín.

2 thoughts on “Nádr v centru aneb Zmatek pokračuje

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.