Zvonařka

 

Ústřední autobusové nádraží Brno Zvonařky. Soukromý majetek. Na konci roku 2018 by měla začít roční rekonstrukce. Dle návrhu architektů: Chybik+Kristof Architects & Urban Designers by se mělo zlidštit a prosvětlit. Na ocelový podhled přibude osvětlení, kovové konstrukce se natřou. Aby se za pár let Zvonařka zbourala a autobusové nádraží přesunulo pod Nové brněnské železniční hlavní nádraží.  

Zvonařka

Ocelové lávky pro pěší na Zvonařku. Tyto lávky jsou provizorním řešením než bude přeložena šalina na ulici Plotní.

Ocelové lávky pro pěší nad ulici Plotní jsou jen dočasným řešením, než bude přeložena šalina na ulici Plotní. Podobně i současná odbavovací „hala“ je jen provizoriem. Původní návrh ze 70.let počítal se zastávkou podpovrchové šaliny Zvonařka a společnou budovou – šalina & BUS nádraží. Už čekáme čtyřicet roků.

Zvonařka

Autobusové nádraží Zvonařka – stav v březnu 2018, sobota

 

Zvonařka od Vaňkovky

Přístup na autobusové nádraží Zvonařka od Vaňkovky. Zima 2017/18. Vzadu stávající Dolní nádraží, budoucí nové brněnské hlavní nádraží

 

Zvonařka

Výjezd pro autobusy ze Zvonařky. Jedno z rizikových míst pro chodce přecházející na Dolní nádraží.

Rekonstrukce Zvonařky 2018 – 2019

Vizualizace nové podoby ÚANádraží Zvonařka. Hlavně více světla.

UAN Zvonařka

Vizualizace rekonstrukce ÚAN Zvonařky. Architekti:  Chybik+Kristof Architects & Urban Designers

 

Půdorys Zvonařky

Takto by měla vypadat Zvonařka po rekonstrukci na konci roku 2019

 

Zvonařka

Takto by měly vypadat nástupiště Zvonařky po rekonstrukci roku 2019. Vizualizace atelier: Chybik+Kristof Architects & Urban Designers

Vizualizace: Chybik+Kristof Architects & Urban Designers

One thought on “Zvonařka

  1. Není rozumné při jakýchkoli podobných přestavbách, rekonstrukcích či dokonce i nových stavbách počítat s tím, jako by nové nádraží už už bylo realitou. Při obrovském objemu peněz, který na přesun stát bude muset vynaložit (má na to vůbec?), je velmi pravděpodobné, že při nejoptimističtějším vývoji (který např. vůbec nebere v úvahu budoucí, obvykle nenadále přišedší hospodářské krize a následné všeobjímající škrty) bude nové nádraží stát nejdříve tak za dvacet roků, spíš však ještě (o dost) později, pokud kdy k němu vůbec dojde.
    Pokud by se v Brně se všemi novými stavbami i „pouhými“ modernizacemi v oblasti jižně od centra mělo čekat na chiméru nového nádraží, muselo by se Brno zakonzervovat a přeměnit ve skanzen. Zkrátka, stížnosti na to, že se něco vybuduje nebo přebuduje a za pár let se to kvůli novému nádraží zase bude předělávat (nebo bourat), jsou nemístné.

     

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.